Heb je een vraag over het gebruik van smartphones, computers, laptops, tablets of het internet, of ken je iemand die wel wat extra hulp kan gebruiken? Onze digihelpers helpen je gratis weer op weg!
WAAR?
Digipunt bibliotheek Bibox (foyer) (Markt 1, Wielsbeke)
WANNEER?
- elke derde woensdag van de maand
- van 09u30 tot 11u30
- én van 16u30 tot 18u30
OP AFSPRAAK
Om wachttijden te beperken reserveer je best je plekje. Reserveren kan telefonisch via 056 66 45 11 of via mail: digihulp@wielsbeke.be.
PRAKTISCH
Breng indien mogelijk je laptop, tablet of smartphone mee.
Het is handig als je je vraag al op voorhand bezorgt, zo kunnen we je het snelst helpen. Je vraag doorgeven kan telefonisch via 056 66 45 11 of per mail via digihulp@wielsbeke.be. Of deponeer je vraag in de brievenbus van de bib.
Je hoeft geen lid te zijn van de bib om gebruik te maken van digihulp.
JE KRIJGT GRATIS HULP BIJ AL JE DIGITALE VRAGEN
- vragen over het gebruik van je computer, tablet, laptop of smartphone
- de toegang tot (draadloos) internet
- zoeken op internet
- het installeren of gebruiken van apps zoals itsme, Whatsapp, ...
- het aanmaken van een account op sociale media zoals facebook, instagram, ...
- het digitale contact met de overheid - denk aan 'Mijn Burgerprofiel' of eBox
- met een app een trein- of busticket betalen
- werken met Payconiq
- QR-codes scannen
- ...
Je leert het rustig aan, stap voor stap. Zo zorgen we ervoor dat je online veel meer kunt!
EEN DIGIHELPER KAN NIET HELPEN BIJ:
privacygevoelige zaken (overschrijvingen, bankieren, belastingaangifte, … ), vragen van technische aard (problemen zoals een defect of het niet correct werken van een toestel, specifieke hard- en softwareproblemen, …) of adviesvragen over de aanschaf van bijvoorbeeld een nieuwe laptop of smartphone.