
Ben of ken jij iemand die digitaal niet zo vaardig is en die wat extra hulp kan gebruiken? Kom dan vanaf juni eens naar ons digipunt. Wij helpen je gratis weer op weg!
Wat is een digipunt (digibank)?
Digipunten zijn plaatsen waar je terecht kan met allerlei vragen over het gebruik van smartphones, computers, laptops, internet, .... In Wielsbeke bevinden het digipunt zich in bibliotheek Bibox (Markt 1, Wielsbeke).
In het digipunt bieden we je oplossingen voor verschillende online problemen. Je krijgt er hulp bij al je digitale vragen: met de computer je cv maken of een opleiding volgen, Tax-On-Web invullen, met Smartschool werken, videobellen met je smartphone, een premie online aanvragen, met een app een trein- of busticket betalen, ... Je leert het rustig aan, stap voor stap. Zo zorgen we ervoor dat je online veel meer kunt!
|
Een afspraak maken is niet nodig. Je hoeft geen lid te zijn van de bib. Voor alle leeftijden.

Digihelpers
Wat is een digihelper?
Een digihelper is geen IT-specialist, maar iemand zoals jij en ik met een rugzak(je) digitale basiskennis en een hart voor vrijwilligerswerk. Een digihelper helpt je verder met basisvragen over het gebruik van je computer, tablet, smartphone of internet en e-diensten of verwijst je door naar iemand die je verder kan helpen.
Een digihelper leert je ook hoe je dit zelf kan doen en laat je zoveel mogelijk zelf uitvoeren op je eigen toestel.
Met welke vragen kan ik bij een digihelper terecht?
Denk aan: Hoe installeer ik itsme? Hoe maak ik een Facebookprofiel aan? Hoe verstuur ik berichtjes met WhatsApp? Hoe koop ik een treinticket online? Hoe kan ik een QR-code scannen? Hoe installeer ik een app op mijn smartphone? Hoe voeg ik een bijlage toe aan een e-mail? Hoe zoek ik iets op het internet? Hoe log ik in op Mijn Burgerprofiel? Hoe maak ik gebruik van het e-loket van de gemeente? Hoe maak ik foto’s met mijn smartphone? …
Waarmee kan een digihelper me niet helpen?
• Privacygevoelige zaken (overschrijvingen, bankieren, belastingsaangifte, … )
• Vragen van technische aard (problemen zoals een defect of het niet correct werken van een toestel, specifieke hard- en softwareproblemen…)
• Adviesvragen over de aanschaf van bijvoorbeeld een nieuwe laptop of smartphone