Heb je een nieuwe identiteitskaart nodig? Of een reispas? Ga je verhuizen? Wil je de geboorte van je kindje aangeven? Of ga je trouwen? Wil je inzage in openbare onderzoeken?
De meeste diensten werken op afspraak.
Voordelen van werken op afspraak
Weet je nog, die momenten waarop iedereen tegelijk naar het gemeentehuis kwam om documenten te regelen of vuilniszakken af te halen? En dat je dan wel eens een half uur of langer moest wachten voor het jouw beurt was? Dat is verleden tijd! Doordat onze diensten op afspraak werken, word je steeds vlot geholpen.
- Je kiest zelf de dag en het tijdstip van afspraak
- Bij het maken van een afspraak verneem je meteen wat je eventueel moet meebrengen, zodat je nooit onverrichterzake moet terugkeren
- Je hoeft niet meer aan te schuiven
- Je bent zeker dat de medewerker met de nodige expertise aanwezig is op het moment van de afspraak
- Je dossier ligt klaar en is voorbereid
- Je bespaart heel wat tijd en je krijgt een persoonlijke behandeling
- Je krijgt steeds een herinnerings-sms zodat je je afspraak niet vergeet
Een afspraak maken kan op vanaf mei 2021 op 3 manieren: online, telefonisch of aan het onthaal van het gemeentehuis.
1) ONLINE: ga naar www.wielsbeke.be/afspraak-maken
Duid aan welk product je wenst en vul de gevraagde gegevens in. Kies het moment dat jou het beste past. Enkel de momenten die nog beschikbaar zijn worden getoond. Je ontvangt een bevestiging van je afspraak in je mailbox.
Deze online module is momenteel nog niet in gebruik voor het Sociaal Huis. Voor het Sociaal Huis kan je telefonisch je afspraak maken.
2) TELEFONISCH: bel 056 67 32 00 (gemeentehuis) of 056 66 52 83 (Sociaal Huis)
Je ontvangt na het gesprek een bevestigingsmail waarin duidelijk vermeld staat wat je moet meebrengen als je langskomt.
3) AAN HET ONTHAAL van het gemeentehuis
Elke werkdag van 08u tot 12 u. Op dinsdag ook open van 15u tot 19u en op woensdag van 13u tot 17u.
Sinds midden 2020 werken de diensten Burgerzaken en Omgeving al op afspraak. Vanaf 03/05/2021 wordt ‘dienstverlening op afspraak’ geleidelijk aan uitgebreid naar alle diensten. Ook Wijkwerken en de WRI (Woondienst Regio Izegem) kunnen op vaste zitdagen op afspraak bezocht worden.
Zolang de coronamaatregelen gelden, heb je voor een bezoek aan het gemeentehuis altijd een afspraak nodig.
Je kan zelf al heel wat zaken van thuis uit regelen via het e-loket. Kijk daarom eerst op www.wielsbeke.be/e-loket voordat je naar het gemeentehuis komt. Want misschien is je verplaatsing wel onnodig en kan je alles online bekomen. Bepaalde attesten ontvang je onmiddellijk in je mailbox.
Voorbeelden van documenten die je zelf via het e-loket kan bekomen zijn: uittreksel uit het strafregister, attest van gezinssamenstelling, attest van hoofdverblijfplaats, aangifte van adreswijziging naar/binnen de gemeente, akte van huwelijk, attest van Belgische nationaliteit, attest van wettelijke samenwoning, ...
Je zal in de toekomst geen afspraak nodig hebben voor het afhalen van afgewerkte producten zoals attesten, vergunningen, uittreksels, een rijbewijs of reispas, of voor het afleveren van dossierstukken. Je kan hiervoor terecht bij het onthaal of de snelbalie.
Let op, ook voor de aankoop van vuilniszakken en cadeaubonnen is momenteel een afspraak nodig.
Heb je heel dringend een reis- of identiteitsdocument nodig en wil je dat aanvragen via een spoedprocedure? Bel dan naar het gemeentehuis via 056 67 32 00; wij plannen je afspraak (met beperkte wachttijd) onmiddellijk in.
Soms hebben we het niet in de hand: door files, een valpartij, een onverwachte andere afspraak, ... kan het gebeuren dat je niet tijdig in het gemeentehuis aankomt.
Neem contact op met de gemeentediensten: 056 67 32 00.
Heb je een afspraak gemaakt maar kun je toch niet langskomen? Via de links in je bevestigingsmail kun je je afspraak steeds wijzigen of annuleren.