Rijksregister-Mijn dossier: Hoe kunnen we je bereiken?

Ben je 18 jaar of ouder en sta je ingeschreven of vermeld in het Rijksregister van natuurlijke personen, dan kan je op vrijwillige basis je contactgegevens laten opnemen in je dossier. Deze contactgegevens kunnen in de toekomst gebruikt worden door de gemeentediensten en andere overheidsdiensten om je te contacteren.

Volgende contactgegevens kan je laten opnemen:

  • een vast telefoonnummer
  • een gsm-nummer
  • een faxnummer
  • een e-mailadres

Voorwaarden:

  • je bent 18 jaar of ouder
  • je staat ingeschreven of vermeld in het Rijksregister
  • je bent rechtsbekwaam

Procedure:

Wie dat wil, kan zijn contactgegevens op volgende manieren doorgeven:

  • bij de dienst burgerzaken – gemeentehuis – gelijkvloers
  • zelf via Mijn Dossier*: website http://www.ibz.rrn.fgov.be/nl/rijksregister/mijn-dossier/
    • log in door je elektronische identiteitskaart in je kaartlezer te steken en vervolgens de pincode van je identiteitskaart in te geven
    • klik vervolgens op ‘Mijn toepassingen’
    • selecteer daarna het tabblad ‘Contactgegevens’
    • daar heb je de mogelijkheid om een e-mailadres, gsm-nummer, telefoonnummer en/of faxnummer in te typen
    • nadat je op de knop ‘Sturen’ hebt geklikt krijg je een melding te zien dat de gegevens zijn doorgestuurd

* Opgelet: Contactgegevens ingeven is enkel mogelijk tijdens de openingsuren van het Rijksregister (maandag tot vrijdag van 07u00 tot 20u30 en zaterdag van 08u00 tot 13u30).