Rijksregister-Mijn dossier: Hoe kunnen we u bereiken?
Bent u 18 jaar of ouder en staat u ingeschreven of vermeld in het Rijksregister van natuurlijke personen, dan kan u op vrijwillige basis uw contactgegevens laten opnemen in uw dossier. Deze contactgegevens kunnen in de toekomst gebruikt worden door de gemeentediensten en andere overheidsdiensten om u te contacteren.
Volgende contactgegevens kan u laten opnemen:
- een vast telefoonnummer;
- een gsm-nummer;
- een faxnummer;
- een e-mailadres.
Voorwaarden:
- U bent 18 jaar of ouder;
- U staat ingeschreven of vermeld in het Rijksregister;
- U bent rechtsbekwaam.
Procedure:
Wie dat wil, kan zijn contactgegevens op volgende manieren doorgeven:
- Bij de dienst burgerzaken – gemeentehuis – gelijkvloers
- Zelf via Mijn Dossier*: website http://www.ibz.rrn.fgov.be/nl/rijksregister/mijn-dossier/
- Log in door uw elektronische identiteitskaart in uw kaartlezer te steken en vervolgens de pincode van uw identiteitskaart in te geven;
- Klik vervolgens op ‘Mijn toepassingen’;
- Selecteer daarna het tabblad ‘Contactgegevens’;
- Daar hebt u de mogelijkheid om een e-mailadres, gsm-nummer, telefoonnummer en/of faxnummer in te typen;
- Nadat u op de knop ‘Sturen’ hebt geklikt krijgt u een melding te zien dat de gegevens zijn doorgestuurd;
* Opgelet: Contactgegevens ingeven is enkel mogelijk tijdens de openingsuren van het Rijksregister (maandag tot vrijdag van 07.00 u tot 20.30 u en zaterdag van 08.00 u tot 13.30 u).